woensdag 17 december 2008

Kaars bewerkt met een stempelafdruk

Kaars bewerken met een stempelafdruk.





Dit idee heb ik al bij andere blogs voorbij zien komen en dat wou ik dus ook eens proberen. Ik heb hier een afdruk op keukenpapier gestempeld en ingekleurd met prisma potloden. Deze keer heb ik geen reukloze terpentine gebruikt. Ik heb gemerkt dat dat niet zo geweldig ging. Ook inkleuren met stift of inkt ging niet goed dus ik heb echt alleen de kleurpotloden gebruikt. Ook heb ik de donkere kleuren gebruikt omdat ik gemerkt hebt dat lichtere kleuren een flets resultaat geeft. Na het inkleuren haal je het bovenste laaagje van het keukenpapier eraf en knip je je afdruk rondom uit. Vervolgens leg je hem op een kaars neer met daaroverheen bakpapier. Wel opletten dat je afdruk niet verschuift zoals bij mij dus. :)) Dan ga je er voorzichtig met je heatgun overheen. Je ziet dan dat het afdrukje langzaam van kleur veranderd. Zorg wel dat je niet te lang op dezelfde plek blijft want anders smelt je kaars :)). Als je alles gehad hebt kan je het bakpapier verwijderen en zit je afdruk op de kaars. Het is wel even oefenen om het netjes te krijgen.

5 opmerkingen:

Agnes van Hensbergen - agnesstampcards zei

Hoi Rosalien, wat heb je een boel leuke kaartjes gemaakt erg leuk.ik wens je hele fijne feestdagen en natuurlijk een heel kreatief 2009.

Groetjes Agnes

Heidie zei

wat een leuke dingen heb je weer gemaakt.
groetjes Heidie

Anoniem zei

gaaf gedaan!

Sandra1968 zei

Wat een leuk idee van de kaars. Is mooi geworden!

Els G. zei

Heel mooi! Perfect voor deze tijd van 't jaar!
Fijne kerstdagen!
Els
x